Używamy ciasteczek,by
zapewnić Ci wygodne korzystanie ze strony.
ok

Fundacja ALGA

Członkowie Kolektywu Chaos są także aktywnymi członkami Fundacji ALGA od samego początku jej istnienia.
Wszystkie usługi świadczone są pro bono jako element prospołecznej działalności naszej Agencji.

Fundacja ALGA powstawała z myślą o promowaniu odpowiedzialnych, świadomych postaw z zakresu ochrony środowiska we współczesnym świecie. To niezwykle istotna inicjatywa łącząca ekologię, ochronę zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego. Działania fundacji obejmują tworzenie szerokiego wachlarza materiałów popularnonaukowych i edukacyjnych rozpropagowywanych za pomocą środków masowego przekazu, a także na wydarzeniach mających na celu promocję zdrowego i przyjaznego dla środowiska trybu życia.

Fundacja ma na swoim koncie cykle publicystyczne skierowane do zróżnicowanych odbiorców. Wskazówki ekologiczne publikowane na profilach społecznościowych mogą służyć wszystkim pragnącym uczynić swoje życie bezpieczniejszym dla środowiska, a leksykon ALGI w prostych słowach wyjaśnia terminy funkcjonujące w przestrzeni publicznej. Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej, Fundacja publikuje także materiały dotyczące przeszłych i nadchodzących katastrof ekologicznych, które mogą służyć za pewnego rodzaju przestrogę.

Zlecenie

Agencja podjęła się stworzenia całości brandu – w pierwszej kolejności należało zbadać rynek. Bardzo często budowanie marki wiąże się bardziej z badaniami i analizami niż nieskrępowaną pracą kreatywną (na tę czas przychodzi w nieco późniejszym etapie prac). W poszukiwaniu nazwy oraz logotypu nieodzownym jest szczere spojrzenie na przewidywany krąg odbiorców, by możliwie najskuteczniej realizować późniejsze kampanie promocyjne z udziałem marki.

Od początku prac projektowych każdy detal tworzyliśmy z myślą o miejscach, w których znajdzie zastosowanie. Fundacja ALGA od początku nastawiona była na „wyjście z ekologią  do ludzi”, także pod uwagę musieliśmy wziąć wszystkie dostępne kanały informacyjne, a także możliwość organizacji stoisk targowych wpisujących się w estetykę marki. Oznaczało to spore wyzwanie przy tworzeniu komunikacji wizualnej, której elementy sprawdzą się zarówno w niewielkim formacie, wyświetlane na urządzeniach mobilnych, jak i w wielkiej skali, podczas imprez na świeżym powietrzu.

Znak

Nazwa Fundacji ALGA, wraz z towarzyszącym sygnetem, powinna zgodnie z założeniem bezdyskusyjnie kojarzyć się z organizacją ekologiczną. Po długotrwałych badaniach wybór padł na algi morskie, które to wykorzystywane są nie tylko przy produkcji ekologicznych produktów branży beauty oraz żywieniowych, lecz także posiadają cechy pozwalające im w procesie fotosyntezy produkować wodór zamiast tlenu. Dzięki temu naukowcy mogą opracowywać wydajne, przyjazne dla środowiska procesy tworzenia wodoru – znakomitego źródła energii.

Logotyp Fundacji jest charakterystyczny, rozpoznawalny z daleka, lecz dzięki wykorzystaniu niewielkiej liczby linii pozostaje on wyraźny nawet w niewielkich formatach. Początkowo chaotyczny, nieuporządkowany kształt morskiej algi został przez nas przekuty w coś eleganckiego, lecz jednocześnie interesującego i niezobowiązującego.

Ostatecznie do użytku zostały oddane trzy warianty znaku: monochromatyczny emblemat, monochromatyczna alga oraz kolorowa alga. Działania Fundacji prowadzone na wielu płaszczyznach wymagają różnego stopnia powagi, a szerokie zastosowanie znaku – różnych stopni jego szczegółowości. Dzięki pełnemu wachlarzowi możliwości, logotyp w formie emblematu umieszczony na oficjalnych materiałach wygląda poważnie i na miejscu, natomiast wariant kolorowa alga przyciąga wzrok i stanowi adekwatne uzupełnienie wydarzeń o luźniejszej charakterystyce, takich jak imprezy na otwartym powietrzu dla dzieci i młodzieży, podczas których Fundacja może prowadzić działalność edukacyjną.

Pozostałe

Agencja Opanuj Chaos zajęła się ponadto wprowadzeniem Fundacji ALGA w świat wirtualny – zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy całość strony internetowej wraz z modułem blogowym, a to w oparciu o system pozwalający na dodawanie treści nawet mniej zaawansowanym w obsłudze serwisów internetowych użytkownikom. Prowadziliśmy profile społecznościowe Fundacji, na których ukazują się treści edukacyjne przeznaczone zarówno dla młodych, jak i starszych odbiorców. Zarząd potrzebował konkretnego zestawu grafik odpowiadających tematyce serii edukacyjnych tworzonych przez członków Fundacji. Stworzyliśmy więc kilka kompletnych serii grafik promocyjnych dla uzupełnienia twórczości osób zaangażowanych w rozwój tego NGO.

Fundacja wróciła do nas po pewnym czasie, tym razem w poszukiwaniu kreatywnego rozwiązania bardziej skomplikowanego problemu. Organizacja przystępowała do dużego konkursu grantowego z propozycją gry edukacyjnej prowadzonej na świeżym powietrzu. Agencja Chaos miała za zadanie zaprojektować przystępną propozycję faktycznego produktu dla koncepcji zaproponowanej przez Zarząd. Efektem prac był kompletny projekt nie tylko samej gry plenerowej (rysowane od zera ikony kategorii, projekt okleiny, projekt stanowiska, projekt regulaminu, projekt i organizacja materiałów reklamowych i nagród), ale i całego stoiska promocyjnego, gdzie wolontariusze mogliby tłumaczyć zasady gry, oraz prowadzić statutową działalność edukacyjną.

Podoba Ci się to, co robimy?
Skontaktuj się z nami, skorzystaj już dziś!